• 1
  • 2
  • 3
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Uwaga

Modyfikacje Daihatsu Rocky - bagażnik

Bagażnik to jedna z najważniejszych spraw w samochodzie wyprawowym. Planowanie tego przedsięwzięcia zajmuje dużo czasu, jednak każda minuta spędzona nad planem procentuje w przyszłości.


bagaznik daihatsu rocky


Najłatwiej kupić gotowy produkt renomowanych firm. Świetne bagażniki z których korzystamy wykonuje firma UP z poznania. Są przemyślane i funkcjonalne, bardzo wytrzymałe (nawet ponad dozwolone wartości pojazdu, znajomi przewozili kiedyś z gruzji 500 kg wody na bagażniku i nic się nie stało) Wbrew pozorom takie szczegóły jak możliwość mocowania uchwytów do różnego rodzaju osprzętu jest bardo istotna, docenimy ją dopiero po kilu niepowodzeniach w montowaniu łopaty lub hi lifta na bagażniku.




Niestety Daihatsu to pojazd bardzo "elitarny", zbyt mały popyt na osprzęt, musimy zrobić bagażnik sami.

My zdecydowliśmy się na formę dopasowaną do pojazdu, z uwzględnieniem płaskiej powierzchni, oraz przedniej części ładunkowej. Przy projektowaniu przewidziane zostały:

  • punkty mocowania oświetlenia,
  • mocowanie anten,
  • prowadzenie snorkla,
  • możliwość uchylania klapy w dachu,
  • kwestia wchodzenia na górę,
  • możliwość mocowania bagażu
  • możliwość stawiania namiotu na dachu
  • powierzchnia całości.
  • mocowanie tablicy rejestracyjnej

Zapomnieliśmy o: uchwytach na osprzęt, drabince, wadze całości.
Bagażnik powinien być zrobiony a jak najlżejszych materiałów, my poszliśmy w wytrzymałośc. Rury głwne mają grubość całkowita około Choć jednocześnie zdecydoaliśmy się na mocowanie do fabrycznych rynienek i punktów mocowania klapy i zamka. To dlatego że oryginalny bagaznik daihatsu był tak właśnie montowany.
Staraliśmy się aby łapy do rynienki były jak najszersze i jak najbardziej dopasowane do profilu rynienki.

Co się nie udało: raczej w cąłości sprawia dobre wrażenie i wygląda solidnie, zobaczymy jalk zniesie tarki i wertepy.



Bagażnik waży około 65 kg, jest zbudowany z rur cienkościennych szwowych, spawany, stalowy, kąty proste wykonane z użyciem gotowych elementów - kolanek. Malowanie proszkowe. Koszt orientacyjny około 4 tysiące złotych.


Bagażnik nie jest zintegrowany z uchwytami na koła zapasowe. Te są zamontowane na zderzaku.



Tutaj jeszcze w trkacie produkcji,, której efekty możecie ocenić w artykule o zderzaku.


Dodatkowe informacje